torsdag 11 augusti 2011

Södra förstadsgatan, sommaren 2008

I detta första inlägg lägger jag upp en samling bilder tagna från en promenad genom centrum sommaren 2008. Ett ganska enkelt recept för att få fram nostalgi-bilder på Malmö är att fotografera butikerna inne i centrum, och vänta några år. Eftersom butiker öppnas och läggs ner i en rasande takt är det mer eller minde garanti på att åtminstone några stycken av affärerna man fottar kommer ha stängts ned några år senare, och vips har du en nostalgi-bild i ditt ägo. Så blev det iallafall, oavsiktligt, med min promenad för 3 år sedan.

En bild på kanalen med Tilt i bakgrunden. Tilt har numera konverterats till ett litet biljardställe nere i källaren, men förr i tiden, när denna bilden togs, så var det även ett ställe för arkadspel där man för en tia kunde spela spel som Time Crisis 2 och ett Segabilspel som jag vill ha för mig var Sega Rally.

Jane Wikström har kvar en online-butik, samt en fysisk butik i Ystad, men butiken på gågatan i Malmö finns inte längre kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar