Julen 2004 fick jag min första digitalkamera. Därefter fick jag för mig att jag skulle börja med att filma låtar från konserter och lägga upp på Youtube. Jag testfilmade och lärde mig att minnet på kameran fick plats med cirka 10 minuters film, så jag tänkte att jag kunde filma iallafall 2-3 låtar max per konsert. Jag tröttnade dock ganska snabbt på detta, mest eftersom filmkvalitéten blev så dålig. Nu i efterhand ångrar jag ändå att jag inte filmade mer konserter, även med dålig filmkvalité blir det ju ändå roligt att ha filmklippen som minne i efterhand.
För de som inte är insatta så fiinns Inkonst fortfarande, men i nytt regi och i nya lokaler. Den versionen av Inkonst som finns nu har i princip ingenting att göra med den gamla förutom namnet. Dåtidens Inkonst var i princip en svartklubb, och fanns i lokalerna som Debaser ligger i nu, scenen var på andra sidan rummet)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar